سایت شما معرفی کننده برند تجاری و کسب و کار شماست. موارد بسیاری هستند که در کنار هم میتوانند موفقیت آن را تضمین کنند که یکی از آن ها امنیت است. عدم امنیت یک وبسایت میتواند اطلاعات شما را به خطر بیندازد به همین دلیل باید طراحی سایت با امنیت بالا و مطمئن را الویت قرار دهید.

امنیت سایت چیست؟

طراحی سایت با امنیت بالا یعنی به هر نوع اقدامی که باعث میشود اطمینان حاصل کنید که اطلاعات سایت شما در معرض هکرها قرار نمیگیرند و نمیتوانند به آن ها دسترسی پیدا کنند
امنیت سایت باعث میشود که آسیب پذیری آن تا حد زیادی کاهش یابد و مجرمان سایبری نتوانند وبسایت شما را حک کنند. طراحی سایت با امنیت بالا از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و به گونه ای میتوان گفت اعتبار، ثبات و ادامه فعالیت سایت تا حد زیادی به آن وابسته است.

طراحی سایت با امنیت بالا

چرا امنیت سایت اهمیت دارد؟

برای این که طراحی سایت با امنیت بالا انجام دهیم می بایست در ابتدا مراقب نرم افزار های مخرب باشیم. نرم افزارهای مخربی وجود دارند که در جهت آلوده کردن و جمع آوری داده های سایت مورد استفاده قرار میگیرند. چنانچه مهاجمین به یک وبسایت راه یابند میتوانند با استفاده از این نرم افزارها جهت ترافیک سایت را هدایت کنند. این موضوع به این معنی است که اگر هکرها به سایت شما دسترسی پیدا کنند میتوانند بازدید کنندگان شما را به بد افزارها آلوده کنند. این موضوع باعث میشود که شما شهرت تجاری خود را از دست بدهید و درآمدتان تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
هنگامی که سایت شما هک میشود در اولین قدم بابد اقدام به پاکسازی آن نمایید. ممکن است با یک سرچ ساده در گوگل راهکارهای بسیاری را در این زمینه پیدا کنید اما بهترین کار این است که از یک فرد متخصص کمک بگیرید.
نکته ای که بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند این است که پاکسازی یک وبسایت نسبت به حفظ امنیت آن هزینه های بیشتری را در پی خواهد داشت پس بهترین کار این است که طراحی سایت با امنیت بالا انجام شود تا از هزینه ها و مشکلاتی که در اثر عدم امنیت ممکن است رخ دهند جلوگیری شود.

چگونه امنیت سایتمان را بالا ببریم؟

ایجاد یک رمز عبور قوی

یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین نکاتی که در طراحی سایت با امنیت بالا باید به آن توجه شود استفاده از یک نام کاربری و رمز عبور قوی است. این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عدم توجه به آن میتواند برای وبسایت شما یک تهدید بزرگ محسوب شود.
این روزها دیتا بیسی عظیم از پسوردهای رایج و پر استفاده در دسترس هکرها قرار دارد که کار را برای آن ها آسان کرده است. توصیه ما به شما این است که از پسوردهای ساده و قابل حدس برای سایتتان استفاده نکنید.

به روز رسانی و آپدیت نگه داشتن سایت

یکی از نکاتی که در طراحی سایت با امنیت بالا باید در نظر بگیرید این است که همیشه نسخه های cms و پلاگین ها را به روز رسانی نمایید. امروزه بسیاری از هک ها به وسیله ربات های هکر صورت میگیرند و این موضوع موجب میشود که به روز رسانی ماهانه نیز برای یک وبسایت خطر آفرین باشد.
به عنوان مثال فرض کنید نسخه جدید یک پلاگین در دسترس قرار گرفته و شما هنوز اقدام به بروز رسانی آن نکرده اید. این ربات ها سریع از این موضوع به عنوان یک راه نفوذ به سایت شما استفاده میکنند پس بهترین کار این است که هر روز بروز رسانی افزونه ها را چک کنید.

استفاده ار پروتکل امن https

در طراحی سایت با امنیت بالا استفاده از پروتکل امن https ضروری است. این پروتکل به شما این امکان را میدهد که فعالیت ها یا اطلاعاتی که کاربران شما به اشتراک میگذارند از دید هکرها پنهان بماند. بهره گیری از این پروتکل به بازدید کنندگان وبسایت شما این اطمینان را میدهد که حتی اگر اطلاعات شخصی مانند شماره حساب را وارد سایت کنند اطلاعاتشان قابل مشاهده نیست.

محدود کردن دسترسی به فایل ها

شما این امکان را دارید که در سایتتان به کاربران مجوز دسترسی به فایل ها را بدهید. لازم است که در دادن این دسترسی ها نهایت دقت را به خرج دهید و اجازه فعالیت آن ها را محدود نمایید.چنانچه سایت شما حاوی فایل مهمی است به هیچ وجه دسترسی به آن را به کاربران ندهید.

چگونه امنیت سایتمان را بالا ببریم؟

آیا وردپرس امن است ؟

پیش از هر چیزی باید بدانید که در دنیای اینترنت هیچگاه امنیت صد در صدی وجود ندارد و شما از هر سیستم مدیریت محتوایی که استفاده کنید امکان دسترسی هکرها به آن وجود دارد.
وردپرس نیز یکی از سیستم های مدیریت محتوا است که آسیب دیدن آن از سوی هکرها امکان دارد .نمیتوان با قاطعیت گفت که وردپرس به صورت صد در صد امن است اما به صورت کلی یکی از بهترین و امن ترین سیستم های مدیریت محتوا در دنیا به شمار میرود.اگر وردپرس نمیتوانست امنیت لازم را برای یک وبسایت فراهم کند هرگز تا این اندازه به محبوبیت نمی رسید.

چطور امنیت وردپرس را افزایش دهیم؟

وردپرس یک سیستم متن باز به شمار میرود که به سادگی میتوان روی قسمت های مختلف آن کار کرد. محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا نیز باعث شده که توسعه دهندگان بسیاری در جهت افزایش امنیت آن گام بردارند.
گذشته از آن افزونه های زیادی وجود دارند که در طراحی سایت وردپرسی با امنیت بالا میتوان از آن ها بهره گرفت که از میان این افزونه ها میتوان به in One WP Security and Firewall اشاره کرد که جزء پلاگین های رایگان نیز محسوب میشود.
به روز رسانی افزونه ها نیز تا حد زیادی میتواند در افزایش امنیت وردپرس تاثیر داشته باشد و باید این کار را در فواصل زمانی مشخصی انجام داد.

چطور امنیت وردپرس را افزایش دهیم؟

امنیت فروشگاه اینترنتی چگونه به دست می آید؟

انتخاب هاست امن

چنانچه قصد ساخت سایت فروشگاهی با امنیت بالا را دارید باید از یک هاست مطمئن استفاده کنید و هرگز به سراغ ارائه دهندگان خدمات هاست غیر قابل اعتماد نروید.

استفاده از تایید هویت دو مرحله ای

شما میتوانید از تایید هویت دو مرحله ای در سایت های فروشگاهی به عنوان یک لایه امنیتی بهره ببرید.هنگامی که این گزینه فعال میشود کاربران به غیر از نام کاربری و رمز عبور باید کد تاییدی که به شماره آن ها فرستاده میشود را نیز وارد نمایند.

ذخیره نکردن اطلاعات حساس مشتریان

یکی از بهترین راهکارهایی که در جهت طراحی سایت با امنیت بالا و حفاظت اطلاعات مشتریان میتوانید انجام دهید این است که اطلاعات مهم آن ها را ذخیره نکنید. سرقت رفتن اطلاعات کاربران میتواند شما را دچار مشکلات بسیاری کند به همین دلیل نباید این موضوع مهم را نادیده بگیرید.

استفاده از گواهینامه SSL

گواهینامه SSL داده هایی که بین سایت شما و کاربران رد و بدل میشود را رمز نگاری میکند و باعث میشود که این داده ها برای بقیه افراد غیر قابل دسترسی و سرقت باشند.

بک آپ گیری مداوم از داده های سایت

برای اطمینان بیشتر بهتر است که از داده های سایتتان به صورت مرتب بک آپ بگیرید.

امنیت فروشگاه اینترنتی

چنانچه به دنبال طراحی سایت با امنیت بالا هستید همین حالا تلفن را برداشته و با مجموعه گیتی گت تماس حاصل کنید.