یکی از مسائل بسیار مهمی که این روزها  ذهن مالکان سایت ها یا وب مسترها را به خود مشغول کرده است ساخت اپلیکیشن از روی سایت است. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپرازیم با ما همراه شوید.

ساخت اپلیکیشن از روی سایت

چرا برای وبسایت خود اپلیکیشن بسازیم؟

چرا باید برای وبسایت خود اپلیکیشن بسازیم؟ ساخت اپلیکیشن از روی سایت دارای مزایای بسیاری است که در ادامه آن ها را بیان میکنیم:

اعتماد سازی بیشتر

یکی از مزایای ساخت اپلیکیشن از روی سایت میتواند این باشد که سایت و اپلیکیشن در کنار هم میتوانند اعتماد مخاطب را نسبت به کسب و کار شما افزایش دهند. اپلیکیشن ها نسبت به شبکه های اجتماعی دارای اعتبار بیشتری هستند و این موضوع به دلیل کلاهبرداری هایی می باشد که از طریق این شبکه ها انجام گرفته است.اپلیکیشن ها ملزم به رعایت بعضی از قوانین هستند که همین موضوع موجب میشود که کاربران زیادی به آن ها اعتماد کنند.

جذب مشتریان مختلف

شما از کانال های متفاوت میتوانید مشتری های مختلفی را جذب کنید. برخی از مشتریان ممکن است از طریق وبسایت با شما آشنا شده باشند اما بعضی از آن ها نیز از طریق اپلیکیشن ها به شما دسترسی پیدا می کنند.

دارا بودن عملکرد آزادانه

در شبکه های اجتماعی قوانین دست و پا گیر بسیاری وجود دارند و ممکن است عدم توجه به آن ها صفحه شما را از دسترس خارج کند. در مورد اپلیکیشن ها با اینگونه محدودیت ها رو به رو نیستید و میتوانید به صورت آزادانه کار کنید.

خرید سریع

دسترسی سریع به امکانات و خدمات شما یکی از مزایای ساخت اپلیکیشن از روی سایت میباشد این روزها بیشتر افراد تمایل دارند خرید خود را به سرعت انجام دهند. استفاده از سایت و اپلیکیشن این کار را بسیار ساده میکند و خرید از اپلیکیشن نسبت به سایت با سرعت بیشتری همراه است.

امکانات تعاملی بیشتر

زمانی که شما برای وبسایتتان یک اپلیکیشن طراحی میکنید باعث به وجود آمدن امکانات تعاملی بسیاری میشوید. به عنوان مثال هنگامی که اپلیکیشن شما در تلفن های همراه مشتریان باشد باعث میشود که تعامل بیشتری با شما برقرار کنند.

هزینه به صرفه

با طراحی اپلیکیشن برای وب سایت خود می توانید با پرداخت هزینه بسیار کمتر صاحب اپلیکیشن موبایل شوید. شرکت گیتی گت با ارائه خدمات طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل باهم میتواند با کیفیت ترین خدمات و با هزینه اقتصادی در اختیار شما قرار دهد برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.

بررسی کامل هزینه طراحی سایت و اپلیکیشن

چرا برای وبسایت خود اپلیکیشن بسازیم؟

مراحل ساخت وب اپلیکیشن

برای ساخت اپلیکیشن از روی سایت مراحلی وجود دارند که در ادامه به صورت کلی آن ها را بررسی میکنیم:

مرحله اول: ایده پردازی

در مرحله اول ساخت اپلیکیشن از روی سایت باید ایده اولیه خود را مشخص کنید به این معنی که باید هدفتان را از طراحی وب اپلیکیشن بدانید و معایب و مزایای آن را مورد بررسی قرار دهید.

مرحله دوم: تحلیل بازار و رقبا

برای انجام این مرحله به یک متخصص در این زمینه نیاز خواهید داشت. لازم است تا شرایط بازار و رقبایتان را به صورت کامل تحلیل کنید و با بررسی شرایط حاکم بهترین ایده را پیاده سازی نمایید.

مرحله سوم: تعریف همه عملگرهای لازم برای وب اپلیکیشن

این مرحله ساخت اپلیکیشن از روی سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. به نوعی میتوان گفت در این مرحله شما محصول نهایی را برای  خود و متخصص مورد نظر تدوین میکنید. برای انجام این کار به ابزارهای خاصی نیاز خواهید داشت.

مرحله پنجم: بررسی وب اپلیکیشن از دید کاربر

در این مرحله شما باید خود را به جای کاربر بگذارید و از دید او اپلیکیشن را مورد بررسی قرار دهید.در این بخش لازم است تا تمام جزئیات را چک کنید و در صورت نیاز اقدام به اصلاح برخی موارد نمایید.

مرحله ششم: پیاده سازی اولیه وب اپلیکیشن به شکل واقعی

اکنون نوبت آن رسیده است که وب اپلیکیشن را به صورت واقعی پیاده سازی کنید و نتایج زحمات خود رادر اینترنت مشاهده نمایید.

مرحله هفتم: بک اند، کلاینت، معماری پایگاه داده و میزبانی

در انتها نوبت به چیدمان کامل  وب اپلیکیشن ، معماری پایگاه داده و هاستینگ آن میرسد. همه این مراحل باید بر طبق نیازهای کسب و کار مورد نظر انجام شوند.

مراحل ساخت اپلیکیشن از روی سایت

تبدیل سایت به اپلیکیشن به روش وب ویو

یکی از بهترین روش های ساخت اپلیکیشن از روی سایت روش وب ویو است. با بهره گیری از این روش میتوانید سایت خود را بدون در نظر گرفتن اینکه با چه زبانی نوشته شده به اپلیکیشن تبدیل کنید.

در واقع وب ویو یک مرورگر داخلی می باشد که نمایش دهنده نسخه موبایل وبسایت شما محسوب میشود. این مسئله باعث میشود که تنها فاکتور مهم برای ساخت اپلیکیشن وب ویو سازگاری سایت مورد نظر با تلفن های همراه یا همان ریسپانسیو بودن آن باشد.

از این متد میتوان در جهت ساخت اپلیکیشن برای سایت های wordpress، دروپال و پرستاشاپ استفاده نمود. همه قابلیت های موجود در افزونه های این سیستم ها در اپلیکیشن نیز عمل می کنند.

تبدیل سایت به اپلیکیشن به روش وب ویو

وب اپلیکیشن چگونه کار میکند؟

اتصال به اینترنت تمام آن چیزی است که برای دسترسی به یک اپلیکیشن احتیاج دارید. برای متصل شدن به اپلیکیشن خود میتوانید از مرورگرهای مختلفی بهره ببرید.اپلیکیشن ها برای عملکرد خود به موارد زیر نیاز دارند:

برخورداری از یک وب سرور در جهت رسیدگی به درخواست های مشتری

سرور برنامه به منظور اجرای فرآیندهای درخواستی

پایگاه داده برای ذخیره نمودن اطلاعات

برنامه نویسانی که در جهت ساخت وب اپلیکیشن ها فعالیت میکنند کد گذاری آن ها را به دو زبان انجام میدهند.این اپ ها عموما ترکیبی از اسکریپت سمت سرور و  اسکریپت سمت کلاینت هستند که در جهت عملکرد بهتر از آن ها استفاده می کنند.

ذخیره و بازیابی اطلاعات بر عهده  اسکریپت سمت سرور است که برای انجام این پروسه به پایتون یا جاوا احتیاج دارد. برنامه نویسان با انجام برنامه ریزی هایی در سمت سرور اقدام به ایجاد  اسکریپت های مورد استفاده وب اپلیکیشن ها می کنند.اسکریپت سمت مشتری نیز نیازمند زبان هایی مانند جاوا اسکریپت و HTML5 است که همه آن ها برای اجرا به مرورگر نیاز دارند.

بیشتر وب اپلیکیشن ها از پروسه توسعه کوتاهی برخوردار هستند و میتوان آن ها را به وسیله تیم های کوچک نیز ایجاد کرد. بعضی از برنامه ها که آن ها را با عنوان داینامیک میشناسند به پردازش سمت سرور نیازمند هستند. برخی از آن ها نیز احتیاجی به پردازش سمت سرور ندارند و به صورت استاتیک می باشند.